5/5 - (3 امتیاز)

Google lighthouse ابزاری بسیار قدرتمند می باشد که توسط شرکت گوگل روی مرورگر گوگل کروم ساخته شده است، با این ابزار قدرتمند میتوان قسمتهای های مختلف سایت مثل عملکرد، ظاهری، امنیت، سئو و غیره را مورد بررسی قرار داد 4 گزینه اصلی این ابزار شامل Performance، Accessibility، Best practices، Seo وجود دارد که در دو حالت دسکتاپ و موبایلی مورد بررسی قرار میدهد که نتایج آن روی 3 حالت رنگ قرمز، نارنجی و سبز نمایش میدهد. ایران قالب روی تمامی موارد  ابزار و رنگ بندی نتایج قرار هست توضیحات را به طور کامل ارائه دهد تا مدیران سایت از وضعیت سایت خود بتوانند آگاه باشند.

1- Performance (اجرا شدن سایت):

در این مورد گوگل سرعت لود سایت را در نظر میگیره که میتونه تاثیر گذار از مدت زمان لود صفحه، سرعت هاست، لینکهای فایلهای مورد نظر در آن صفحه و موارد دیگر میتونه باشه.

2- Accessbility (خوانایی وب سایت):

میزان خوانایی وب سایت برای تمامی اقشار رو مورد سنجش قرار میده مثلا قسمتی از سایت میتونه برای افراد سن بالاتر خوانا نباشه و این مورد توسط ابزار تذکر داده میشه.

3- Best practives (امنیت سایت):

در این قسمت موارد امنیتی وب سایت مورد بررسی قرار میگیره که موارد روز چک میشه که سایت از سورس ایمن برخوردار باشه.

4- Seo (سئو سایت):

تو این مورد سایت رو از لحاظ اصول سئو بررسی قرار میده البته این اصول تقریبا یک روش همگانی و بعضی از جاها مختص خود گوگل می باشد که تمامی موارد باید لحاظ بشه تا نتیجه مطلوب رو بدست بیاره.

 

چطوری میشه گوگل لایت هاوس وب سایت را چک کرد؟

 

1- ابتدا از قسمت سه نقطه بالا مرورگر کروم گزینه {More tools -> Developer tools} را کلیک کرده یا اینکه روی سایت مورد نظر راست کلیک کرده گزینه {Inspect} را کلیک نمایید.

2- سپس قسمتی نمایان می شود که تب های مختلف دارد شما باید تب {Lighthouse} را انتخاب نمایید و گزینه هایی که به شما نمایش میدهد دو حالت Mobile و Desktop می باشد شما در هر دو حالت سایت رو میتونید مورد تحلیل قرار دهید تا از کیفیت وب سایت مطلع شوید. البته توجه داشته باشید تمامی صفحات وب سایت باید مورد تحلیل قرار بگیره که وب سایت در بهترین حالت خود به نتایج مطلوب برسه.

 

چطور میشه مشکلات اعلامی از طرف ابزار گوگل لایت هاوس را حل نمود؟

این موارد باید توسط طراح وب سایت رفع گردد و حتما باید در زمینه طراحی سایت اطلاعات کامل داشته باشید و اگر بتونید 4 گزینه لایت هاوس را در حالت سبز قرار دهید سایت شما مناسب برای روند سئو می باشد و میتونه نتایج مطلوب تر و زودتر از بازه زمانی مقرر را به عمل بیاره. صاحبین سایتها باید توجه داشته باشند که میتوانند وب سایت خود را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهند تا مشکلات پیش آمده را سریعا رفع نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

برو به بالا